Maraton projektowania innowacji w branży rolno-spożywczej
Zapraszamy studentów oraz pracowników naukowych Uczelni do udziału w projekcie Challenge Labs 2022.
EIT Food (Europejski Instytut Technologii i Innowacji) już po raz czwarty organizuje warsztaty projektowania produktów żywnościowych i rozwiązań przyszłości – Challenge Labs. Podczas dwutygodniowego wydarzenia uczestnicy połączeni w kilkuosobowe zespoły zmierzą się z wyzwaniami branży spożywczej i opracują nowatorskie rozwiązania, które następnie przedstawią w formie prezentacji inwestorskich. Zespoły, które stworzą najbardziej innowacyjne koncepcje, otrzymają nagrody. Za pierwsze miejsce do wygrania jest 2 tys. euro.
Zgłoszenia do udziału w projekcie można wysyłać do 18 kwietnia, do godz. 23:59.
Czym jest Challenge Labs 2022?To maraton projektowania innowacji w branży rolno-spożywczej organizowany przez EIT Food Poland przy współpracy z Generatorem Pomysłów.
Obecnie trwa rekrutacja uczestników na warsztaty projektowania jedzenia przyszłości, podczas których będziemy działać wykorzystując metodologię design thinking i service design.
W tym roku działamy hybrydowo, zaczynając nasze spotkania online w maju, a kończąc spotkaniem stacjonarnym w Warszawie, 28 maja, podczas finału projektu.
Najważniejsze informacje o wydarzeniu znajdują się na stronie: jedzenieprzyszlosci.pl
Aby zgłosić się do udziału wystarczy wypełnić który formularz (ok. 15-20 min), który znajduje się pod tym linkiem:
https://generator.responsesuite.com/q/rekrutacjaCL2022
Ważne!
Rekrutacja trwa do 18 kwietnia, do godz. 23:59.
Poprzednie edycje Challenge Labs przyniosły rozwiązania dla wyzwań z następujących obszarów: alternatywne źródła białka, personalizacja żywności, zrównoważone rolnictwo, zrównoważona akwakultura, gospodarka obiegu zamkniętego oraz cyfrowa identyfikowalność. Zespoły pracowały nad problemami, z jakimi mierzy się biznes działający w sektorze rolno-spożywczym i przygotowywały prototypy produktów, które finalnie przedstawiły w formie prezentacji inwestorskich. Swoje rozwiązania uczestnicy konsultowali z branżowymi ekspertami z firm takich jak: MOWI, Bakalland, Danone, Maspex, Żabka, ProVeg, Döhler, którzy pomogli stworzyć produkty odpowiadające na realne potrzeby biznesowe branży. Dzięki wykorzystaniu metod projektowania innowacji (Human-centered Design, Service Design i Design Thinking), które skupiają się bezpośrednio na konsumencie, opracowane koncepcje były gotowe do etapu komercjalizacji. Innowacyjne rozwiązania z poprzednich edycji Challenge Labs to m.in.: suszone przekąski z łososia, wielofunkcyjny mix warzywno-bakaliowy, wrap konopny z roślinną pastą i warzywami, kanapka proteinowa, roślinny zamiennik dla jogurtów oraz pudełko przedłużające przydatność żywności. Warto podkreślić, że część z nich jest dalej rozwijana i niebawem może pojawić się na półkach.
Zapraszamy do obejrzenia: 3-minutowy filmik podsumowujący Challenge Labs 2021